miercuri, 4 martie 2015

4 martie 1977

Seara de martie in Iasi. Eram in cada. Leganatul initial facu apa fierbinte sa sara pe pardoseala. Cand miscarea s-a intetit, am sarit pe scari, cate 3-4. Eram la etajul 1 al unei vile din Copou. La parter am luat pe mine un cojoc din cuierul de la intrare si am iesit afara. Aici m-am agatat de un copacel al carui trunchi il puteam cuprinde cu ambele maini. In jur unii erau jos, altii se leganau speriati. In spatele casei se vedea clar cum oscileaza blocul turn de langa complexul studentesc Titu Maiorescu ("la balena"). La etajele superioare s-a mutat mobila! Cred ca oscilatia depasea 2m. In rest... huiet, troznete, descarcari electrice. Interminabile. Cred ca mi-am tinut respiratia! Poate fi ceva mai cumplit? Mult timp dupa acea seara am vazut apa miscandu-se in cada... 

Tu ce-ai facut in urma cu 38 de ani?

Daca ai putere sa asculti... singura inregistrare audio a cutremurului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu