marți, 1 august 2023

Așa sunt eu




Așa sunt eu: și calmă, și nebună,
Amestec de taifun cu vreme bună,
Dac-aș fi fost o floare între flori,
Eram pictată-n sute de culori...

Nu sunt urâtă, însă nici frumoasă,
Pot fi... târziu, dar și devreme, acasă,
Ca un copil mă port adeseori
Și, mai tot timpul, sunt cu capu-n nori.

Al vieții mele, unic dirijor,
Când alții urcă, eu vreau să cobor,
Iar, de-ar avea cu toții-un sens de mers,
Eu, sigur, am s-o iau în sens invers.

Răbdare, am cât sute laolaltă
Dar, uneori, mai dau "cu bâta-n baltă”
Și mă reped, deși nu este cazul,
Să schimb, în locul altuia, macazul.

Prietenii m-alintă „corcitură”,
Din două firi opuse-mpletitură,
Un fel de" amestec afrodiziac”,
Între un înger blând și-un pui de drac.

Să mă cunoști profund, nu-ți pierde timpul!
Mă schimb precum se schimbă anotimpul,
Să mă suporți, îți trebuie răbdare...
E vai și-amar de-acela ce mă are!

Poezie de Maria Marinescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu